Saturday, February 12, 2011

Medalion



Położył przed tobą ogień i wodę,
co zechcesz, po to wyciągniesz rękę.
Przed ludźmi życie i śmierć,
co ci się podoba, to będzie ci dane.


Syracydes

piotrze wszystko daremne.
nie postawisz domu na skarpie
nie ochronisz synów i córek
jeśli umrze apokryfista.

a śpiew świata - latarnia
wydrążona w jabłoni -
brzmieć będzie: śmierć.
śmierć temu co podarujesz.

parę lat temu myślałem
że przypłacę to szaleństwem.
ciszą mego ciała mogłem
oszukać każdego prozelitę.

wszystko na darmo piotrze.
tu nie ma milczenia
które nazwałbyś bogiem
śniegu który byłby rzeką.

na obrazie chłopiec z sową
ciemność piór równa jest
ciemności ogolonej głowy.

chłopiec jest kłamcą.

12.02.2011r.

1 comment:

Teodycea said...

Zawsze zastanawiało mnie skąd ty czerpiesz te słowa i swoje natchnienie? Czy jesteś jednym z tych poetów co piszą na podstawie własnych doświadczeń? Skąd się biorą twoje wiersze? Skąd natchnienie? Zawsze mnie zadziwiała twoja poezja i przyznam szczerze że dużo jej nie rozumiem. Bo o czym jest? A czy potrafisz napisać "na zamówienie"?
Jeśli tak to chcę zamówić trzy wiersze. Swojego rodzaju : "Tryptyk duszy".
Pierwszy o miłości. I o tym co rozumiesz pod tym pojęciem.
Drugi o twoim postrzeganiu współczesnego świata. I o tym jaki on dla ciebie jest.
Trzeci o twoim postrzeganiu istoty którą zwałeś Serafionem.
Dlaczego o niej?
To moja znajoma. Obserwowałam Ciebie i ją. O mało nie przypłaciła waszej znajomości szaleństwem. Zachowywała się również w stosunku do Ciebie nie w porządku. Ale usprawiedliwiam jej zachowanie jej bólem. Nigdy cie jednak nie przeprosiła. Zastanawiam się czy nie masz do niej żalu -chociaż to nie moja sprawa. Ale czy wybaczyłeś jej kiedyś jej nader nierozsądne zachowanie? Dziś widzę ze jest szczęśliwą mężatką. :) Cieszy mnie to. Nareszcie jest spokojna. A ty? Czy masz kogoś? Lub jeśli nie to czy i tak jesteś w życiu szczęśliwy?
Przepraszam jeśli zbytnio się wtrącam. Wszak to nie moje sprawy.

Czy podejmiesz to "zamówienie"?
Pozdrawiam.