Friday, November 12, 2021

"Opowieści o Apollu"

 


Te trzydzieści pięć tekstów. Trzydzieści

pięć zasadniczych protokołów współbu-

duje bulwar władzy i wpływu, na który

wyprowadzicie po zmroku: swoje zwie-


rzęta. Czołg twórczości. To pierwszy z

pojazdów, który wasze psy, koty napot-

kają na swojej drodze. Pierwszy i ostat-

ni. Czołg twórczości, a właściwie kula


tekstokrążców. Ścisły tekstokrąg zdaje

się przede wszystkim średnicą „sporzą-

dzoną” dla bliskich i znajomych. Z po-

wodzeniem jednak można go: nazwać

 

Kościołem. Może w tej sytuacji podsu-

muję: trzydziestopięciowy Tekstokrąg

pod wezwaniem Nawiedzenia Świętej

Maryi Panny uczynił mnie niekwestio-


nowanym liderem branży. Kongres fu-

turologiczny Lema, a jednak ja przepa-

kowuję „Kongres Kasandr”. Czołg mi-

łości i science fiction, pomimo wszyst-


ko ja sczytuję

„Opowieści o


Apollu”.

10.11.2021

No comments: